Nieruchomości Apartament Sp. z o.o.

Bydgoszcz
Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Jak wybrać dobrą agencję nieruchomości?

Autor: Nieruchomości Apartament Joanna Erszkowicz, publikacja: 2023-05-29

W obecnych czasach agencje nieruchomości odgrywają kluczową rolę w obrocie nieruchomości. Rynek nieruchomości staje się coraz bardziej wymagający oraz skomplikowany. Dość często padają takie pytania jak: „Jaką agencję wybrać?” czy „Jakie narzędzia i technologie stosuje biuro nieruchomości?”. W poniższym artykule odpowiadamy na takie pytania.

Nieruchomości Apartament Joanna Erszkowicz

1. Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze agencji nieruchomości?

Wybór agencji może być trudny ze względu na sporą ilość pośredników, jednakże korzystanie z jej usług to kluczowy proces dla zapewnienia sobie profesjonalnego wsparcia przy sprzedaży, wynajmie bądź zakupie nieruchomości. Agencje nieruchomości zatrudniają specjalistów, którzy, działając w formie doradców, odciążają potencjalnego klienta od zmartwień okołotransakcyjnych, kompletowania dokumentacji czy trudnych negocjacji.

Pierwszym krokiem jest sprawdzenie rankingów agencji, jak wysoko pozycjonowane jest biuro na tle innych w danym mieście. Można to zrobić, szukając opinii i recenzji w Internecie bądź zapytać znajomych. Warto też zwrócić uwagę na certyfikaty zamieszczone na stronie biura oraz doświadczenie i wiedzę pracowników. Trzeba też pamiętać, że nie każde biuro jest otwarte na współpracę z innymi biurami, dlatego lepiej wybrać takie, które jest skore do współpracy.

Następnym fundamentalnym aspektem jest dobór agenta. Jego zadaniem jest przeprowadzić Cię przez cały proces transakcji, abyś miał/a swobodę w dokonywaniu doboru bez presji. Należy zatem przyjrzeć się, w jaki sposób potencjalny agent działa, jaki jest stopień jego profesjonalizmu, czy działa sprawnie oraz odpowiada na Twoje zapytania, a także – co ważne – czy bada Twoje potrzeby. Dobre biuro nieruchomości zawsze będzie stawiało na dobro klienta oraz postawione przez niego wymagania.

Przy sprzedaży nieruchomości klientowi zależy zazwyczaj na jak najszybszej finalizacji oraz satysfakcji z uzyskanej kwoty.

Należy zatem zorientować się, w jaki sposób agencja radzi sobie z dotarciem do grupy docelowej, którą może zainteresować potencjalna nieruchomość. Warto doprecyzować w rozmowie z agentem, na jakich portalach agencja promuje i wyróżnia ogłoszenia.

Ostatnim, nie mniej ważnym czynnikiem, na który warto zwrócić uwagę, jest cena usług w obrocie nieruchomościami. Wysokość prowizji jest zróżnicowana i zależy od wielu aspektów, w tym od wartości nieruchomości czy rodzaju świadczonych przez biuro usług. Nie zawsze taniej, znaczy lepiej! Na początku współpracy z agentem należy szczegółowo omówić zakres świadczonych usług oraz termin ich realizacji.

2. Narzędzia i technologie zapewniające najwyższą jakość usług

Kluczem do sukcesu w ramach narzędzi jakościowych jest budowa strony internetowej. Poprzez stronę można dotrzeć nie tylko do lokalnej społeczności, ale również do innych części świata. Buduje również zaufanie poprzez prezentację pełnych ofert, licencji, portfolio czy certyfikatów. Jest to również ułatwienie kontaktu z klientami, np. poprzez formularze kontaktowe, czat online, pocztę mailową czy telefon. Dobry wizerunek strony internetowej opiera się również na krótkim opisie historycznym agencji, co ułatwia klientowi wybór. Widząc doświadczenie mierzone w latach, klient jest w stanie skłonić się do kontaktu z tą agencją, która na rynku figuruje nieco dłużej niż pozostałe.

Nawiązując do wyżej wymienionej komputeryzacji, warto nadmienić – aktualnie jest czas portali społecznościowych. Media to bogate narzędzia. Niektóre biura korzystają z Facebooka i Instagrama. Są to doskonałe narzędzia do promowania ofert oraz powiększania zasięgów, które mogą zbudować solidną bazę klientów. Dzięki systematyczności przy prowadzeniu swoich portali społecznościowych, biuro poszerza zasięg swojej marki, a także stwarza wykwalifikowany wizerunek eksperta w tej dziedzinie.

Jeżeli szukasz nieruchomości, masz do przejrzenia wiele portali, również tych o zasięgu lokalnym. W związku z tym warto zwrócić się do biura, które korzysta z narzędzi wyszukujących oferty spełniające kryteria poszukującego. Dedykowane programy pozwalają na błyskawiczne wyszukiwanie najnowszych i najciekawszych ofert w dowolnej lokalizacji, co ostatecznie skutkuje odnalezieniem wymarzonego lokalu dla potencjalnego najemcy dla klienta.

Jeśli ogranicza Cię czas, jesteś za granicą, masz ważne sprawy niecierpiące zwłoki i nie masz możliwości, by pojawić się na prezentacji, posiadając swojego agenta, nie musisz się o to martwić. Zaufany agent wyszuka nieruchomość na miarę Twoich potrzeb, a także jest w stanie zweryfikować jej stan faktyczny i prawny. Poza tym, na pewno nagra dla Ciebie dokładny film z kupowanej nieruchomości.

Fotografowanie nieruchomości jest głównym elementem dobrej prezentacji nieruchomości. Nieliczne biura używają jednak sprzętów najwyższej jakości, które przynoszą wiele korzyści. Szerokokątne aparaty czy drony robią fenomenalne efekty. Drony umożliwiają wykonanie zdjęcia lub filmu z lotu ptaka. Doskonale prezentują okolice. Korzystanie z dronów może podnieść prestiż oferty, zwiększyć zainteresowanie i przyciągnąć klientów, a na tym powinno zależeć sprzedającym najbardziej.

System CRM (Customer Relationship Management) umożliwia przechowywanie danych klientów i skutecznie zarządzanie ofertami, dokumentacją oraz transakcjami. Zawiera automatyzację procesów, takich jak planowanie i przypominanie o spotkaniach z klientami, raporty i analizy sprzedaży. Ułatwia to finalizację procesów kupna, jak i sprzedaży ze względu na możliwość błyskawicznego przypasowania oferty pod klienta.

Reasumując, rynek nieruchomości jest szeroki, co oznacza, że decydując się na sprzedaż czy kupno nieruchomości, warto rozważyć współpracę z wybranym biurem. Warto dokonać selekcji i zlecić pracę jednemu agentowi niż próbować z wieloma metodą prób i błędów. Dobór odpowiedniego biura nieruchomości to nie tylko miła aparycja pracownika, ale również jego doświadczenie i zaangażowanie w procesy i formalności, a profesjonalny sprzęt to nie gadżet, lecz wizytówka dobrego agenta.

Sprzedaż mieszkania - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 9 686 Specjalistów od Sprzedaży Nieruchomości najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o sprzedaży nieruchomości